e031ce1d 6975 4c16 9390 bd4d21f52fe2
  • 0

Nowe badanie wykazało, że krok Kanady w kierunku legalizacji marihuany nie spowodował zwiększenia liczby wypadków drogowych.

W artykule opublikowanym w czasopiśmie Drug and Alcohol Dependence naukowcy powiedzieli, że starali się zbadać twierdzenia, że ​​ustanowienie ustawy o legalizacji konopi, która weszła w życie w październiku 2018 r., sprawi, że drogi będą mniej bezpieczne, jak często argumentują prohibicjoniści.

Jednak po przeanalizowaniu danych z oddziałów ratunkowych w Ontario i Albercie od kwietnia 2015 r. do grudnia 2019 r. nie mogli znaleźć żadnych dowodów na poparcie tej hipotezy.

„Wdrożenie ustawy o konopiach indyjskich nie było związane z dowodami na znaczące zmiany po legalizacji w wizytach w wypadkach drogowych w Ontario lub Albercie, w szczególności wśród wszystkich kierowców lub kierowców młodzieżowych”, stwierdza badanie.

„Legalizacja niezwiązana ze zmianami w wypadkach drogowych u wszystkich kierowców lub młodych kierowców”.

Dzieje się tak pomimo faktu, że „światowe dążenie do legalizacji rekreacyjnego używania konopi indyjskich wzbudziło powszechną obawę, że taka polityka może zwiększyć jazdę pod wpływem marihuany i wynikające z tego szkody związane z ruchem drogowym, zwłaszcza wśród młodzieży”.

Główny autor badania, Russ Callaghan, powiedział w komunikacie prasowym, że wyniki jego zespołu „nie wykazują dowodów na to, że legalizacja była związana ze znaczącymi zmianami w prezentacjach wypadków drogowych na oddziałach ratunkowych”.

Badacz przyznał, że wynik badania jest „nieco zaskakujący”, dodając, że „przewidywał, że legalizacja zwiększy używanie konopi indyjskich i prowadzenie pojazdów pod wpływem konopi indyjskich w populacji, oraz że ten wzorzec doprowadzi do zwiększenia częstości zgłoszeń wypadków drogowych w nagłych wypadkach działów”.

„Możliwe, że nasze wyniki mogą wynikać z odstraszających skutków surowszych przepisów federalnych, takich jak ustawa C-46, która weszła w życie wkrótce po legalizacji marihuany” – powiedział, odnosząc się do osobnej ustawy o prowadzeniu pojazdów dla osób niepełnosprawnych. „Te nowe przepisy dotyczące bezpieczeństwa ruchu drogowego nałożyły surowsze kary za jazdę z ograniczeniami wynikającymi z używania konopi indyjskich, alkoholu i jednoczesnego używania konopi indyjskich i alkoholu”.

Chociaż Callaghan powiedział, że nie spodziewał się wyników, jakie uzyskał jego zespół, istnieje szereg istniejących badań, które również podważają ideę, że legalizacja prowadzi do zwiększonego ryzyka ruchu.

Amerykańskie ciało badawcze Kongresu stwierdziło w raporcie z 2019 r., że obawy wyrażone przez prawodawców, że legalizacja marihuany sprawi, że drogi staną się bardziej niebezpieczne, mogą nie być w pełni uzasadnione . W rzeczywistości eksperci, którym Izba i Senat powierzyli zbadanie tej kwestii, stwierdzili, że dowody na to, że konopie indyjskie mogą utrudniać prowadzenie pojazdu, są obecnie niejednoznaczne.

Inni badacze kilkakrotnie odkryli, że liczba ofiar śmiertelnych wypadków drogowych nie wzrasta po tym, jak stan zalegalizuje marihuanę .

Badanie opublikowane w Journal of the American Medical Association pod koniec zeszłego roku wykazało, że małe dawki CBD wydają się nie mieć znaczącego wpływu na prowadzenie pojazdu, podczas gdy porównywalne dawki THC były związane z krótkotrwałym upośledzeniem „umiarkowanym wielkością i podobnym do obserwowanego u kierowców ze stężeniem alkoholu we krwi 0,05%”.

W każdym razie zatwierdzony przez House język raportów dotyczący finansowania Departamentów Transportu oraz Mieszkalnictwa i Rozwoju Miast odnosi się do jazdy pod wpływem narkotyków z substancji takich jak marihuana i wzywa National Highway Traffic Safety Administration do podjęcia kroków w celu rozwiązania tego problemu.

Zródło:

Marijuana Legalization In Canada Did Not Result In Increased Traffic Injuries, Study Finds

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *